IT mokytojos neįkainojama patirtis stažuotėje Norvegijos mokyklose

Šių metų kovo 19-23 dienomis Šilutės Pamario progimnazijos informacinių technologijų mokytoja Selestina Sirtautė, įgyvendinant projektą „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“,  dalyvavo stažuotėje Norvegijoje. Viešėdama Namsos komunoje mokytoja su 11 kitų projekto dalyvių apsilankė trijose pagrindinėse ir vienoje vidurinėje mokyklose.

Dalyviai susitiko su Namsos švietimo skyriaus vedėju Knut Storeide, kuris supažindino svečius su švietimo politika Norvegijoje. Stažuotės metu buvo aplankytos švietimo institucijos, papasakota apie pedagogų patirtį bei praktiką ugdomosiose veiklose bei planavimo galimybes ugdymo procese.

Namsos švietimo skyrius yra atsakingas už keliolika sričių švietimo įstaigose – medicinos pagalbą, specialiuosius pedagogus ir psichologus, pirmąją psichologinę pagalbą, mokinių aprūpinimą IT priemonėmis. Norvegijoje visi mokiniai nuo 2 iki 7 klasės yra švietimo skyriaus aprūpinami planšetiniais kompiuteriais, o nuo 8-10 klasių – asmeniniais kompiuteriais. Norvegijos, Namsos komunos švietimo skyrius, taip pat yra atsakingas ir už mokinių priėmimą į mokyklas, autobusų, pavežėjančių mokinius organizavimą bei visą saugią psichologinę aplinką švietimo įstaigose.

Mokslas, pavežėjimas bei mokymuisi reikalingos kanceliarinės priemonės ar vadovėliai yra nemokami. Pagrindinėje mokykloje vaikai mokomi nuo 1 iki 7 klasės ir nėra vertinami pažymiais, o tik žodiniu vertinimu. Pagrindiniai dalykai, kurių mokomi mokiniai – norvegų, anglų kalbos ir matematika, visi kiti mokomieji dalykai yra integruojami per įvairias veiklas bei projektus. Nuo 8 iki 10 klasės atsiranda papildomas dalykas – gamtos mokslai.

Norvegijos švietime yra įdiegta tokia sistema, kad pagrindinės mokyklos skatina bendradarbiavimą, gerovę, pagarbą ir atsakomybę. Mokyklos vadovaujasi tuo, kad turi suteikti mokiniams geriausias mokymosi ir asmeninio tobulėjimo galimybes.

Vidurinėje mokykloje Norvegijoje mokiniai mokosi nuo 16 iki 19 metų. Jie gali pasirinkti bendrąsias studijas (tai trunka 3 metus ir įgyjama galimybė studijuoti universitete) ar profesinį mokymą, pagal pasirinktą studijų programą (mokosi nuo 4 iki 4,5 metų – 2 metus teorija, likęs laikas – praktika institucijose). Vidurinėje mokykloje mokiniai mokomi daugiau dalykų: norvegų, anglų kalbų, matematikos, istorijos, fizikos, chemijos, muzikos, sveikatos mokslų ir t.t. Baigę šią mokyklą mokiniai laiko baigiamuosius egzaminus.

Norvegijoje privalomas mokymas yra tik pradinėje ir pagrindinėje mokyklose, vidurinis yra pasirenkamas. Kiekvieno mokinio asmeninė pažanga yra fiksuojama bendroje sistemoje, kurią mato visos kitos mokyklos.

Įtraukusis ugdymas Norvegijoje yra pilnai vykdomas. Tam yra sudarytos visos galimybės vaikams su spec. poreikiais mokytis mokykloje. Mokytojui, dirbančiam su tokiu vaiku, padeda mokytojų padėjėjai bei pagalbos specialistai.

Mokytojų kompetencijų tobulinimą stebi komunos švietimo skyrius. Jei trūksta dalykinių ar pedagoginių žinių, mokytojai yra siunčiami mokytis, o už tuos mokslus jiems mokėti iš savo lėšų nereikia. Taip pat mokyklose būdingas šėšeliavimo tobulinimas – mokytojų mokymasis vienas iš kito.

Labiausiai įstrigo norvegų švietimo įstaigose žaismingai įdiegtas skaitymo skatinimas, kuris gali vykti ir net per fizinio ugdymo veiklas. Taip pat aplankytose norvegų mokyklose visi: mokiniai ir mokytojai, jaučiasi atsipalaidavę, nejaučia jokio streso ar baimių, pramogauja ir kartu mokosi. Visose mokyklose labai puikiai įrengtos laisvalaikio, valgymo erdvės, o klasėse – vyrauja naujausios technologijos.

Daugiau apie šią stažuotę skaitykite:

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.